onsdag 16 maj 2012

Vill var mer som dig...

Det jag kan komma ihåg strak från tiden när man var riktigt sjuk är blikar från andra sjuka tjejer. Det var så otroligt obehaglit att bli så nogra betrakat uppifrån och ner. Sen visste jag precis vad tjejen tänkte, Är hon smalare och snyggare än mig?? Det vad som om jag kunde höra deras tankar eller läsa deras uttryck.  Det som skrämmer mig nu är att jag känner igen precis samma blickar på gymmet eller på stan idag. De flesta som gymmar är inne i sina egna tankar och bryr sig inte så mycket om andra besökare.Men! tjejer....ständigt dessa blickar och ständigt detta jämförande med varandra...jag vet hur det var när jag var sjuk, det tog upp all energi! Hur orka de gymma eller ha en trevlig dag på stan när all energi går åt till detta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar