tisdag 15 maj 2012

Skulle ju plugga matte...

Men! blev helt galen av matte boken så beslutade mig för att ta en paus med kaffe, chocklad och ego boost tidningen som jag än inte läst speciellt noga. Bläddrade fram till ett reportage om en mycket enligt mig klok kvinna. Frances Lucas hon är en av grundarna till föreningen SMAL. En förening som tar tag i den problematik som finns i dag angående synen på kvinnor, skönhetsideal mm. Hon har själv haft ätstörningar och vill nu hjälpa andra kvinnor att inte insjukna. Fastnade för detta stycke (taget från intervjun med Frances i Egoboost magazine.)

" -För lite mer än 100 år sedan kunde man inte föreställa sig att som kvinna inte bära korsett, det ansågs vulgärt och okvinnligt. Detta var upprepande tankemönster tills några kvinor sa. halå, det här är inte vad jag vill?" Att jag bär korsett är något som kommer utifrån! och enligt Frances fungerar det precis likadant idag.Vi kvinnor har idag alla möjligheter i världen men ändå säger våra tankemönster fortfarande att man måste vara på ett visst sätt"

Tummen upp till alla starka, smarta kvinnor som vill göra skillnad! Jag kan inte slita mig ifrån detta ämne,  kan inte komma ifrån att jag tycker detta är viktigare än andragradsfunktioner...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar